Equmenia

Vi tycker att barnen är viktiga! Därför vill vi ha verksamhet riktat speciellet till barn. Vi tror att barn har en naturlig öppenhet mot Gud som vi har mycket att lära av.

Liten och stor, blyg eller framåt, tjej eller kille, alla är välkomna. Vår målsättning är att skapa en atmosfär där alla blir sedda, kan växa som människor och ha kul! Vi försöker göra kyrkan till en naturlig plats dit barn och unga kan komma och mötas av vänskap, inspiration, utmaningar och Gud. Du behöver inte vara kristen för att vara med i vårt ungdomsarbete men vårat motto ”Jesus Kristus är Herre” genomsyrar hela vår verksamhet.

De verksamheter vi bedriver just nu hittar du under menyn Barn & Ungdom. Kika där och se om du hittar en verksamhet som du vill vara med i, välkommen hit!

Vårt barn och ungdomsarbete är knutet till Equmenia som är Equmenisakyrkans ungdomsorgansiation. Vi härstammar ursprungligen från SMU (Svenska Missionskyrkans Ungdom) som tillsammans med SBUF och MKU 2008 bildade ett gemensamt ungdomsförbund som fick namnet equmenia.
Ungdomsförbunden var föregångare, några år senare gick även modersamfunden ihop och bildade Equmeniakyrkan. Mer om det här.