Gota River Jazzmen
Publicerad 2015-08-21 av Ann-Louise Holmlind

Söndagen den 23 augusti kl 16.00 blir det celebert besök i Hagakyrkan, Örebro. Gota River Jazzmen vann redan från starten 1988 en stor publik långt utanför ordinarie jazzkretsar, inte minst genom sina välbesökta kyrkokonserter. Bandet har under åren turnerat i Europa och gett ut ett tiotal skivor, som fått ett mycket positivt mottagande av recensenter världen över och spelats frekvent i radio. Bandet har även framträtt i TV. Den främsta inspirationskällan är den revivaljazz, som startade i New Orleans i början av 40-talet.

Under årens lopp har det skett många personalförändringar, men ledstjärnan för orkestern är fortfarande New Orleansjazzen, en "bruksmusik" att använda i glädje och sorg.

På programmet finns denna gång bl.a. kända religiösa melodier som "Just a Closer Walk with Thee", "Down by the Riverside" och Old Rugged Cross". Entre 100 kr.

hiv aids transmission hiv dating site hiv symptoms early
Gudstjänster
2023-10-17 av Anna Lena Evehäll